joi, 8 decembrie 2011


Chișinăul și-a pus strae de sărbătoare
După prima o zi lungă de iarnă, Chișinăul înspre seară a prins aripi și a începe o nouă viața. Brusc orașul a devenit mai viu. Forfota studenților dar și acelor mai maturi sau chiar și a celor mai mici a început. Toți se îmbulzesc și se grăbesc spre Piața Marii adunări Naționale unde idilul capitalei, Dorin Chirtoacă trebuie să dea start sărbătorilor de iarnă. Chiar dacă afară plouă, în jurul meu plutește un miros de brad și se aud colindătorii. Pentru câteva minute m-am transportat undeva departe în copilărie, când aproape că adormeam sub brad în așteptarea lui Moș Crăciun. Însă în acel moment cineva m-a împins și m-a readus la realitate.
”Ei când o să se aprindă luminițele?”, ”Mami, eu am înghețat când mergem să ne pozăm la brad” aud replici la spatele meu. Toți stau ca pe ace în așteptarea minunilor de Crăciun. ”Uuuu....hlop, hlop, hlop” iată că de o dată se aud aplauze și mulțimea de oameni prinde suflare. Cei prezenți călduros, cu aplauze și tropăetuti din picioare pentru a se încălzi un pic îl întâmpină pe primarul capitalei, Dorin Chirtoacă: ”cinci, patru, trei, doi, unu și....să se aprindă luminile la Chișinău” a strigat emoționat de pe scenă Chirtoacă, apăsând pe butonul ce a pus în funcțuine liminițile de pe brad și cele de pe stăzile principale ale orașului. În spatele meu s-a înălțat un brad extraordinar: ”Bradul de la Chișinău seamănă cu cel de la Bruxelles” cu mândrie a spus Chirtoacă. ” În comparație cu anii precedenți, anul acesta brăduțul nostru arată mult mai bine”, cu emoții și cu zâmbet pe față spune Irina din Chișinău.
”Anul acesta bradul este împodobit cu aproape 2 km de beculețe” cu ochii țintiți spre brad și spe cei din jurul lui, cu mândrie a spus inginerul șef  de la Lumteh, Anatol Aparatu.
Lângă mine era un grup de tineri,iar eu din curiozitate am tras cu ureche: ”Da frumos, dar și bănișorii îs bunișor. Dacă sincer merită”, apreciază bradul unul dintre tineri. ”Dar la pensionarii care nu au ce mânca, nu te-ai gândit? Au cheltuit aproape 1,5 milioane lei pentru asta”, întră în polemică alt tânăr.
”E cam slut bradul, ar fi fost bine venite și becușoare de altă culoare, să fie mai viu” se revolta un bărbat soției sale.
Cu toate că a stârnit și lacrimi de emoții și nemulțumiri, imediat ce s-au aprins beculețele, bradul a devenit cel mai popular, oamenii s-au înghesuit în jurul lui să facă poze. 
Efectul și mirosul de sărbătoare și tradiție moldovenească a fost distorsionat de concertul dat cu ocazia lansării Postului de Radio ”Chișinău” ce a avut loc în aceeași seră. ”Eu aștep mai mult concertul, mie aprinderea luminițelor nu prea mă interesează, dar am venit mai devreme, pentru a putea fi mai aproape de scenă”, ascunzându-se sub umbrelă a spus un tânăr.
”Bradul va fi de azi în colo, dar concertul numai azi, nu vreau eu acum să merg la brad”, am tras cu urechea la dialogul dintre un grup de fete.
”Nu e bine că în aceeași zi și aproape la aceeași oră au loc două evenimente, ele pierd din creutatea lor și sunt interpretate ca fiind strâns legate unul de altul” puțin indignată de situația dată și udată de ploaia de afară a spus Daniela Hadei.
Pomul de Crăciun, care bucură ochii și ziua și noaptea, ademenind prin înălțimea sa deosebită, de peste 25 de metri, a fost adus în acest an din satul Bozieni, raionul Hâncești. Pentru acest dar al naturii primăria Chișinăului a plătit 11 mii de lei. Ghirlandele ne vor bucura de luminal or și ne vor tranporta în lumea magiei de Crăciun în fiecare seara până pe data de 14 ianuarie.  Bugetul primăriei capitalei, care s-a deghizat în Moș Crăciun pentru a iluminarea orașul de sărbători a  cheltuit aproape 1,5 milioane de lei, dar a câștigat multe aplauze și recunoștință pentru un asemenea brad frumos dar și un oraș în care se simte mirosul de sărbătoare și se aud pe la colțuri colindătorii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu